Prosto to miejska marka wymyślona w 1999 roku przez warszawskiego rapera Sokoła (TPWC, WWO, ZIP Skład), który zrażony prawami rządzącymi wielkim przemysłem fonograficznym zapragnął niezależności. W jej ramach funkcjonuje wydawnictwo muzyczne, firma odzieżowa projektująca ubrania inspirowane modą uliczną. Prosto postrzegana jest dziś jako jedna z platform kultury wielkomiejskiej wspierająca działania artystyczne, promująca styl życia z samego środka Europy
Logo Prosto po raz pierwszy pojawiło się na wydanej w 2001 roku przez BMG Poland płycie Waco, którą to płytę wyprodukował dla BMG Poland, hip hopowy sublabel prowadzony przez Sokoła. Pierwszym w całości samodzielnie wydanym przez niezależny Prosto Label albumem był Pono "Hołd". Od tego czasu wytwórnia wydała ponad 30 płyt artystów hip hopowych (m.in. WWO, Zipera, Jędeker, Dixon 37), z czasem poszerzając swój katalog o twórców muzyki reggae i dancehall (East West Rockers czy Ras Luta).
W tym roku z okazji dziesięciolecia istnienia Prosto ukazał się magazyn "1999" podsumowujący dotychczasowe osiągnięcia firmy. Jest to pierwszy numer magazynu, który ukazując się co pół roku będzie opisywał miejskie trendy i zajawki.
O przeszłości i przyszłości Prosto w programie Uli Kaczyńskiej w radio Euro opowiedzieli współtwórcy magazynu Pedro i Mambi.
Nie należy pokładać nadziei w polskim rynku fonograficznym.
Magazyn "1999" pokazuje, że Prosto to nie tylko muzyka.
Jaka jest dziewczyna Prosto?
Trzy linie męskiej odzieży.
SSF - czyli prawdziwy słowiański smak prosto z Prosto.