Magazyn Piosenki Ciekawej: Limbo
Ostatnia aktualizacja:
15.06.2009 15:00
W lepszym świecie, Limbo szybko zostałoby namaszczone jako następca Raz Dwa Trzy, a ich ciepłe melodyjne piosenki, sącząc się z radioodbiorników umilałyby rodzinne przygotowania do świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.
W lepszym świecie, Limbo szybko zostałoby namaszczone jako następca Raz Dwa Trzy, a ich ciepłe melodyjne piosenki, sącząc się z radioodbiorników umilałyby rodzinne przygotowania do świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.
Póki, co ten młody krakowski kwartet musi zadowolić się uznaniem środowiska bluesowego, które jako pierwsze dostrzegło drzemiący w grupie potencjał i już w pierwszym roku zespołowej działalności przyznało jej, głosami czytelników kwartalnika Twój Blues tytuł Odkrycia Roku 2007. Zasłużenie. Limbo zdecydowanie wyrasta ponad całą masę dżemopodobnych kapel grających na zjazdach motocykli, łącząc bluesowe inspiracje z Delty Mississippi ze słowiańską melancholią wczesnego Marka Grechuty i Anawy. Efektem tej mieszanki są piosenki z jednej strony zwiewne i delikatne z drugiej mroczne i motoryczne. Całość dopełnia charyzma członków zespołu, wielokrotnie nagradzanych na różnego rodzaju przeglądach za swoje talenty sceniczno - instrumentalne. Uczesany na Toma Waitsa Michał Augustyniak, śpiewający smutnym głosem poetyckie teksty o kochaniu się w dziewczynach, wraz z akompaniującym mu na harmonijce ustnej Łukaszem Wiśniewskim to już dziś jedni z najbardziej zapadających w pamięć muzyków młodego pokolenia. W październiku 2008 roku ukazała się debiutancka płyta „Czarny Kolczyk” podsumowująca pierwszy etap działalności zespołu. Albumowi pomimo swej nastrojowej przebojowości, nie udało się wyjść poza wąski krąg wtajemniczonych. Wszystkich, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z tym ciekawym wydawnictwem zapraszamy do połknięcia haczyka i odsłuchania pochodzącej z niego piosenki „Kaja mówi”.
player
{script} var so = new SWFObject('/_swf/jwplayer.swf','mpl','470','20','9'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('flashvars','&duration=33&file=https:\/\/www.polskieradio.pl/_files/20090407113649/2009061502550751.mp3&backcolor=000000&frontcolor=EEEEEE'); so.write('soundplayer'); {/script}
"Chłopiec posiada intuicję i nieskażoną wrodzoną wiedzę, która pozwala mu zrozumieć kompletny brak sensu pewnych sytuacji z kobietami.
Piosenka służy uczynieniu z chłopca mężczyzny - dopiero wpakowując się w związek z kobietą fatalna dokonuje się połączenie z archetypem mężczyzny.
Piosenka „Kaja mówi” we fragmencie o tym, że świat potrzebuje nowych bohaterów, podstępnie zachęca chłopca do pójścia za syrenim śpiewem Kai, a tym samym dołączenia do korowodu mężczyzn-straceńców." – Limbo