X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Niemiecki barok w rękach Polaków

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2010 17:03
Magdalena Łoś przedstawia entuzjastyczną recenzję drugiego albumu Alla Polacca, polskiego tria rozwijającego karierę w niemieckim środowisku wykonawstwa historycznego.
Audio
  • Magdalena Łoś: nagrania Alla Polacca wyróżnia żarliwość głosu Iwony Leśniowskiej-Lubowicz oraz wirtuozowska gra instrumentalistów

Po otwarciu granic na początku lat 90., wielu utalentowanych młodych polskich muzyków postanowiło sprawdzić swoje siły w bardziej sprzyjających rozwojowi, ale też konkurencyjnych środowiskach niemieckich czy francuskich. Należeli do nich Iwona Leśniowska-Lubowicz (sopran), Paulina Kilarska (klawesyn, organy) oraz Stanisław Gojny (teorban, arcylutnia, gitara barokowa), obecnie współtworzący trio Alla Polacca. Muzycy spotkali się podczas studiów podyplomowych w Hochschule für Musik Köln, gdzie kształcili się pod kierunkiem tak znakomitych artystów, jak Konrad Junghänel, Barbara Schlick czy Kai Wessel.

Nowy zespół debiutował fonograficznie rok temu w prestiżowym katalogu niemieckiej wytwórni Ars Produktion płytą z polskim repertaurem barokowym. Swój drugi album muzycy Alla Polacca poświęcili natomiast swojej aktualnej siedzibie oraz "nowej ojczyźnie". Na program płyty złożyły się bowiem utwory wykonywane na dworze w Hanowerze w XVII i XVIII wieku. Wśród kompozytorów znalazły się takie znakomitości, jak Georg Friedrich Händel, Georg Philipp Telemann, ale też twórcy włoscy i niemieccy praktycznie nieznani szerszej publiczności. Rewelacją okazały się na przykład pieśni dworskiego skrzypka Nicolausa Adama Strungka. Całą płytę przepełnia wyjątkowo kameralna, intymna atmosfera, współkreowana przez muzyków tria oraz znakomitych gości: kontratenora Franza Vitzthuma i gambistę Petra Wagnera.

Aby posłuchać recenzji autorstwa Magdaleny Łoś, wystarczy kliknąć w boksie po prawej stronie.

/


Zobacz więcej na temat: boks
Czytaj także

Królewska muzyka

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2010 17:14
Zapraszamy na fonograficzną wyprawę do Paryża czasów Ludwika XV oraz na dwór duńskiego króla Chrystiana IV.
rozwiń zwiń