X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Barwy XVIII stulecia

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2010 13:00
W niedzielnej "Płytomanii" rozmawialiśmy między innymi o "Mozarcie z Walencji", czyli Vicencie Martínie y Solerze, oraz o nowej wizji sonat gambowych Bacha według Paolo Pandolfo.
Audio
  • Gorszy od Mozarta, lepszy od Salieriego - mówi o Solerze Wiktor Aleksander Bregy
  • O nowej artykulacji bachowskiej według Paolo Pandolfo opowiada Magdalena Łoś

Vicente Martín y Soler był hiszpańskim kompozytorem, specjalizującym się w twórczości operowej i baletowej. Dziś niemal zapomniany, za życia porównywany bywał do największych, zyskując nawet przydomek "Mozarta z Walencji".- Ten sam styl i warsztat co Wolfgang Amadeusz, choć bez błysku geniuszu - mówi wprost o hiszpańskim kompozytorze Wiktor Aleksander Bregy. Kantaty sceniczne Solera zdecydował się nagrać i opublikować we własnej wytwórni RCOC Records zespół Real Companyia Opera de Cambra pod dyrekcją Juana Bautista Otero.

/

Niebanalny repertuar to także specjalność  Paolo Pandolfo. Jeden z najwybitniejszych współczesnych wirtuozów wioli da gamba powraca jednak raz na jakiś czas do muzyki lipskiego kantora. Bachowskie sonaty z akompaniamentem klawesynu (Rinaldo Alessandrini) nagrał przed laty dla wytwóni Harmonia Mundi. Tym razem (Glossa) do współpracy zaprosił reprezentującego zupełnie inne tradycje interpretacyjne Markusa Hünningera. Ciekawe, jak zmienił się Bach Paolo Pandolfo przez ostatnie piętnaście lat? - Przez te late Pandolfo  zastanawiał się jak zrównoważyć bardzo różne pod względem dynamicznym i brzmieniowym instrumenty, jakimi są wiola da gamba oraz klawesyn - twierdzi Magdalena Łoś. - Efekt jest olśniewający i rewolucyjny...

/

Gospodarzem audycji był Jacek Hawryluk.

Zobacz więcej na temat: Jacek Hawryluk opera