Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Sylwia Mróz 07.07.2010

Koniec z chipsami w sklepiku szkolnym

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że w szkolnych sklepikach nie będzie można już sprzedawać niezdrowych chipsów, słodyczy czy coca-coli. Wkrótce też na żadnym kanale telewizyjnym przed godziną 21 dzieci nie zobaczą reklam tych produktów.
Dzieci i fast foodyDzieci i fast foodyfot. Olivia Droeshaut/Reporters/REPORTER

Będzie to konsekwencją podpisania przez członków Polskiej Federacji Producentów Żywności kodeksu na rzecz walki z problemem otyłości u dzieci. Dokument ma być etycznym zobowiązaniem na rzecz walki z otyłością wśród dzieci. Podpisały go największe światowe firmy z branży spożywczej, które same mają wyegzekwować wdrażanie w życie jego postanowień.

Z najnowszych badań wynika, że wśród dzieci w wieku 8-19 lat co piąte ma nadwagę.

Więcej na ten temat - w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

sm