Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Izabela Woroniecka-Cieślak 06.06.2015

"VeryGraphic" – książka, której nie chce się odłożyć na półkę

"VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century" to książka nie tylko do czytania, lecz także do oglądania. – To jest cacuszko, cudeńko, coś wspaniałego – zachwyca się Michał Nogaś.
Galeria Posłuchaj
  • "VeryGraphic" – książka, której nie chce się odłożyć na półkę (Radiowy Dom Kultury/Trójka)
Czytaj także

– Publikacja opowiada nam dwudziestowieczną historię polskiego projektowania graficznego. Opowiada o tym, co działo się na początku wieku, i o rzeczach współczesnych – mówi Barbara Krzeska z Instytutu Adama Mickiewicza, wydawcy publikacji.

"VeryGraphic. Polish Designers of the 20th Century" to niemal 550 stron i 57 rozdziałów wprowadzających czytelnika nie tylko w tajniki projektowania książek, czasopism, okładek i znaków identyfikujących, lecz także w sekrety typografii i liternictwa. – Nie chcę się tej książki odłożyć na półkę. Nic, tylko czytać i oglądać – podsumowuje Michał Nogaś.

Książka, choć dotyczy historii polskiego projektowania, ukazała się jedynie po angielsku. W audycji wyjaśniamy, dlaczego tak się stało, i pytamy, czy planowane jest wydanie jej w wersji polskojęzycznej.

***

Tytuł audycji: Radiowy dom kultury
Rozmawia: Michał Nogaś
Gość: Barbara Krzeska (Instytut Adama Mickiewicza)
Data emisji: 6.06.2015
Godzina emisji: 12.20

materiały promocyjne/iwo/kd