Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Ewa Dryhusz 07.10.2012

PiS - królestwo nieustannych zmian

- Trudno mówić o zmianie wizerunku partii, jeśli co chwilę nowe odsłony i twarze prezesa i partii: kochająca, miłosierna, groźna. To się wydaje niezbyt profesjonalne - zauważył medioznawca prof. Wiesław Godzic podczas dyskusji w Trójce.
Konferencja prasowa prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego (na zdjęciu) nt. nadchodzącej debaty o zdrowiu publicznym, 4 października 2012 r. w Warszawie.Konferencja prasowa prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego (na zdjęciu) nt. nadchodzącej debaty o zdrowiu publicznym, 4 października 2012 r. w Warszawie. fot. PAP/Jakub Kamiński

Prawo i Sprawiedliwość zyskuje w sondażach! Najnowsze badanie TNS Polska dla TVP Info pokazuje aż 6-procentową przewagę PiS nad Platformą Obywatelską. Eksperci mówią o nowym otwarciu i udanej budowie wizerunku partii poprzez takie działania jak debata gospodarcza czy wyznaczenie prof. Piotra Glińskiego na przyszłego premiera.

Prof. Wiesław Godzic (SWPS), socjolog i medioznawca zapytany czy zauważa zmianę oblicza PiS podkreślił, że jeśli nie ma próby zweryfikowania radykalnych cech wizerunku, to trudno mówić o zmianach. - PiS to królestwo nieustannych zmian. Ale twarde elementy takie jak rozumienie patriotyzmu czy przekonanie o "prawdziwym" Polaku, pozostają niezmienne.

Wszystkie rozmowy z cyklu "Za, a nawet przeciw" można znaleźć TU >>>

Podobnego zdania jest Wiesław Gałązka , specjalista ds kreacji wizerunku publicznego, który uważa, że PiS wykorzystuje po prostu sytuację, gdy ani premier, ani odpowiedzialni ministrowie nie zabierają głosu. - Widocznie ktoś doradził Jarosławowi Kaczyńskiemu, by na dole prowadził nadal politykę postsmoleńską, a na górze pokazywał PiS jako formację zatroskaną o dobro obywateli . - powiedział. W rozmowie z Kubą Strzyczkowskim dodał, że wystarczy przypomnieć sobie żenujące wydarzenia z czasu rządów Jarosława Kaczyńskiego, na przykład białe miasteczko pielęgniarek, by za naiwną uznać wiarę, iż PiS stał się partią ekspertów.

- PiS stale utwierdza swój twardy elektorat, a jednocześnie, poprzez debaty i kandydaturę prof. Glińskiego, dociera do niezdecydowanych, a nawet elektoratu miękkiego innych ugrupowań. Ale dopiero w sytuacji, gdy kolejne sondaże potwierdzą wzrost notowań PiS, będzie można powiedzieć czy zmiana retoryki jest skuteczna - zaznacza dr Sergiusz Trzeciak , specjalista ds marketingu politycznego.

Czym PiS chce się wyróżnić? Czy najnowsze sondaże wstrząsnęły posłami Platformy i dlaczego PiS wystawił kandydaturę prof. Glińskiego? Rozwinięcie tych i innych interesujących kwestii znajdziesz w audycji "Za, a nawet przeciw", do której wysłuchania zapraszamy. W programie wypowiadali się także słuchacze Trójki i politycy: Tadeusz Iwiński (SLD), Krzysztof Szczerski (PiS), Paweł Olszewski (PO).

Zachęcamy także do przeczytania wywiadu Andrzeja Stankiewicza i Piotra Śmiłowicza z prof. Piotrem Glińskim w najnowszym numerze tygodnika "Wprost".