Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Agnieszka Szałowska 05.08.2014

Erotyka w reklamie. Dlaczego i jak to na nas działa?

Badania wykazują, ze erotyka należy do elementów najbardziej przyciągających uwagę. Wykorzystanie elementów flirtu, romansu, nagości, sceny pocałunku czy zbliżenia seksualnego są coraz częściej spotykane zarówno w reklamach prezerwatyw, bielizny, zabawek erotycznych ale też i samochodów czy urządzeń np. budowlanych.
Odsłonięte ciało jest zrozumiałe, gdy modelka reklamuje bikini. Dlaczego jednak erotykę wykorzystuje się nawet w reklamie produktów spożywczych?Odsłonięte ciało jest zrozumiałe, gdy modelka reklamuje bikini. Dlaczego jednak erotykę wykorzystuje się nawet w reklamie produktów spożywczych? East News/Glow Images

Od czasów rewolucji seksualnej (lat 60. XX w.) seks przestał być tematem tabu, a stał się zjawiskiem naturalnym i zwyczajnym. Dzięki temu wykorzystuje się go w reklamach i to z powodzeniem.

W "Seksosferze" rozmawialiśmy o tym, jaką rolę w reklamie odgrywa golizna z jej zmysłową formą przekazu i jak działa mechanizm reklamowy na naszą świadomość oraz zachowania seksualne. Marcin Kalkhoff, specjalista od reklamy wyjaśniał także czy reklama erotyczna ma płeć, tzn czym różni się reklama skierowana do panów od tej adresowanej do pań.

"Seksosfera" na antenie Jedynki w każdy poniedziałek tuż po godz. 23.00. Zapraszamy do słuchania oraz sms-owego i telefonicznego udziału pod nr: 71 151 i (22) 645 22 66.

(asz)