Prezes Polskiej Fundacji Narodowej, Marcin Zarzecki, zaznaczył, że misją FPN jest upowszechnianie w kraju, ale także poza jej granicami wiedzy o historii Polski, o kulturze i dziedzictwie narodowym. - Chcieliśmy uświadomić obywatelom Unii Europejskiej, ale nie tylko im, bo Amerykanom także, że istnieją pewne wątki historyczne, które w ich perspektywie nie funkcjonują. Każdy kraj prowadzi swoją politykę zagraniczną, która też opiera się na pewnych wykluczeniach, a to my przypominaliśmy w cyklu tekstów np. o rodzinie Ulmów czy rotmistrzu Pileckim – dodał.
– W cyklu staraliśmy się przypomnieć o jednostkowych i zbiorowych heroizmach, które były związanie nie tylko z 1 września, ale w ogóle z bilansem II wojny światowej – zaznaczył Marcin Zarzecki.
Celem kampanii było dotarcie do liderów opinii publicznej oraz do międzynarodowego gremium czytelników gazet. – Udało nam się dotrzeć i uruchomić opiniotwórcze media, periodyki najważniejsze w krajach Europy Zachodniej i USA. Mówimy tutaj o takiego formatu gazetach, które opublikowały nie tylko okładki z 1939 roku, ale także cykl artykułów przedstawiających bardzo ważne wyniki historyczne, które powinny dokonać także pewnej zmiany postaw opinii i ocen – ocenił gość "Sygnałów dnia".
Dodatkowe wydania pojawiły się w gazetach takich jak "Die Welt" (Niemcy), "Le Soir" czy "Le Figaro" (Francja).
Jaki był odbiór publikacji? Jakie będą następne działania Polskiej Fundacji Narodowej?
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
***
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzi: Henryk Szrubarz
Gość: Marcin Zarzecki (prezes Polskiej Fundacji Narodowej)
Data emisji: 4.09.2019
Godzina emisji: 7.49
ans