Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Piotr Grabka 13.02.2013

Technologiczna rewolucja w Polskim Radiu

- Planujemy wystartowanie z cyfryzacją emisji i odbioru na jesieni tego roku. Być może stanie się to 1 października, być może miesiąc wcześniej - mówił w "Sygnałach dnia" Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia.
Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego RadiaAndrzej Siezieniewski, prezes Polskiego RadiaEmilia Iwanicka/PR

Andrzej Siezieniewski dodał, że planowana cyfryzacja będzie zależała m.in. od sytuacji finansowej Polskiego Radia. Ubiegły rok nie był pod tym względem najgorszy. Potrzebne są jednak pilne zmiany systemu finansowania mediów publicznych.

- To nie jest tak, że my tylko czekamy na rozwiązania. Podejmujemy bardzo energiczne działania, żeby w ramach tych środków, którymi dysponujemy maksymalnie realizować nasze zadania. W ubiegłym roku wykonaliśmy bardzo duży program oszczędnościowy. Obniżyliśmy koszty funkcjonowania spółki o około 9 milionów złotych. Powiększyliśmy przychody zwiększając sprzedaż czasu reklamowego. To wszystko sprawiło, że udało nam się zbilansować ubiegłoroczny budżet, a nawet wyjść na niewielki plus - mówił prezes Polskiego Radia.

Cyfryzacja Polskiego Radia wiązać będzie się przede wszystkim ze zwiększeniem zasięgu czterech ogólnopolskich kanałów praktycznie do 100 procent.

- Dziś w pełni ogólnopolskimi możemy nazwać programy pierwszy i trzeci. W ich przypadku pokrycie sygnałem wynosi około 93-94 procent. Natomiast programy drugi i czwarty, bardzo misyjne, mają pokrycie zdecydowanie mniejsze. Program drugi około 60 procentowe, a program czwarty - ludnościowe na poziomie zaledwie 30 procent, a terytorialne na poziomie 17 procent. W momencie kiedy uzyskamy pełne pokrycie multipleksowe na terenie całego kraju, wówczas dotrzemy z tymi czterema antenami do praktycznie 100 procent mieszkańców Polski. To jest cel, który chcielibyśmy osiągnąć w ciągu najbliższych dwóch lat - tłumaczył gość "Sygnałów dnia".

>>>Zapis całej rozmowy do przeczytania

Andrzej Siezieniewski podkreślał, że bardzo ważnym kanałem dotarcia do słuchaczy jest dziś również portal Polskiego Radia. - Liczba osób, które korzystają z tej nowoczesnej formy komunikacji, również radiowej, sukcesywnie rośnie. Bardzo liczymy na to, że portal będzie odgrywał rolę kolejnej anteny Polskiego Radia, pełniąc jednocześnie funkcję promowania tego, co najlepsze spośród rzeczy tworzonych na naszych podstawowych antenach. Mam nadzieję, że stworzy to jeszcze lepszą atmosferę wokół radia publicznego i pokaże wartości, które to radio wytwarza - mówił.

Posłuchaj całej rozmowy Krzysztofa Grzesiowskiego z Andrzejem Siezieniewskim.

pg