Jak podkreślają eksperci jest to jeden z niewielu rynków, których kryzys nie dotknął.
- Sam tylko rynek karmy dla psów szacowany jest na półtora miliarda złotych rocznie – podkreśla w rozmowie z Ewą Sytą Żaneta Żmuda-Kozina z miesięcznika "Przyjaciel Pies".
W psim biznesie najlepiej prosperują projektanci i producenci idealnie skrojonych kreacji.
Eksperci podkreślają, że hitem tego roku są przede wszystkim różowe ubranka, zawierające jak największą ilość haftów, cekinów i futerek. Co pół roku pojawia się jednak nowa kolekcja.
Wśród psiej klienteli króluje nieprzemakalny kombinezon, w środku obszyty delikatnym kożuszkiem, w obowiązującym wzorze kraty burbbery. Na specjalną okazję są zaś suknie ślubne dla suczek i smokingi z muszką dla piesków.
U nas jeszcze nie do końca są przydatne, gdyż nad Wisłę dopiero dociera moda ze Stanów Zjednoczonych, na organizowanie pełnych przepychu psich ślubów.
Jednak już dziś w Polsce możemy napić się z naszymi czworonożnymi przyjaciółmi piwa dla psów, bezalkoholowego, bez bąbelków, na ekstrakcie z wyciągu z wołowiny.
Właścicielki psiaków, które wybierają się na przyjęcie, mogą zaś sobie zażyczyć, by ufarbowano ich ulubieńców np. "łapki na różowo, a grzyweczkę na niebiesko".
Psy mogą też poszczycić się specjalną linią perfum Glamour, które utrzymują się od trzech tygodni i kolekcją muzyki poważnej przygotowaną z myślą o ich gustach.
Specjaliści sami przyznają, że większość akcesoriów dla naszych pupili jest przeznaczona bardziej dla właściciela niż dla czworonogów.
Szacuje się, że w 2013 roku na świecie zostanie wydane akcesoria dla psów 500 milionów euro.
(pp)
Aby wysłuchać całej rozmowy kliknij w "Nie samą suchą karmą pies żyje" w boksie "Posłuchaj" w kolumnie po prawej stronie.
"Sygnałów Dnia" można słuchać w dni powszednie od godz. 6:00.