Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Aneta Hołówek 24.03.2012

Biedny robotnik z Polski wysyła SMS i jedzie na Euro

Kontrowersje w sieci wywołała hiszpańska reklama jednego z najpopularniejszych, gazowanych napojów. Bohater spotu to biedny Polak, który nie ma pieniędzy na podróż na Euro 2012.
Bohater reklamyBohater reklamyprintscreen

Producent napoju zachwala swój konkurs sms-owy z nagrodą w postaci wycieczki na Euro2012, pokazując historię biednego polskiego robotnika, zbyt biednego, by móc pojechać do Polski.

W reklamówce występuje Jacek - od 2006 roku mieszkający i pracujący w Hiszpanii, który od lat nie widział swojej rodziny. Codziennie przed świtem Jacek wstaje do pracy na budowie.

Według reklamy, jego los może odmienić dopiero sms-owy konkurs producenta brązowego napoju. Polak kupuje w barze butelkę, a po chwili przyjacielscy Hiszpanie podsuwają mu swoje własne puste butelki, aby mógł wysłać kolejne sms-y i dzięki temu wreszcie pojechać do domu.

Wielu polskich internautów podsumowuje reklamę krótko - od dziś zamierzają pić napoje konkurencji.

ah, IAR