Każdy z nas spotyka się z długimi, trudnymi do zrozumienia umowami, np. o kredyt w banku, usługi telekomunikacyjne, zakup mieszkania u dewelopera. Nie mamy też pewności, czy warunki gwarancji np. na nowy telewizor, lub regulamin sklepu internetowego są dla nas korzystne.
Certyfikat "Dobra Umowa" daje konsumentowi pewność, że doświadczony zespół Stowarzyszenia Konsumentów Polskich sprawdził zgodność wzorca umowy z prawem i interesem konsumenta. – Celem naszego programu jest poprawa jakości umów konsumenckich w kraju – mówi Paweł Rokicki ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Jak tłumaczy gość Programu 1 Polskiego Radia, certyfikat daje konsumentom bezpieczne umowy, a firmom – możliwość pokazania się od dobrej strony. – Wierzymy w to, że jeśli konsumenci zobaczą, że umowa została sprawdzona przez nas, będą wybierać dane firmy, które posługują się umowami opatrzonymi naszym certyfikatem – tłumaczy Rokicki.
Rozmawiała Halina Lichocka.
(mb)