Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Andrzej Gralewski 15.12.2011

Banki frontem do małego klienta

Banki poszerzają ofertę skierowana do małych firm rodzinnych. Dotychczas pomijały ten segment rynku.
Banki frontem do małego klientafot. SXC

Przedsiębiorstwa rodzinne są podstawą gospodarki. W Unii Europejskiej stanowią 60 procent firm. W Polsce jest ich półtora miliona.

Liczba otwartych kredytów dla małych firm jest zdecydowanie wyższa, niż rok czy dwa lata temu - mówi Dariusz Makosz z Tax Care. Choć z uwagi na kryzys w nadchodzącym roku o kredyt może być trudniej, gdyż banki uważnie przyglądają się finansom firm starających się o pożyczkę.

Ekspert zwraca uwagę w radiowej Jedynce ("Biznes w Jedynce"), że dla banków małe, rodzinne przedsiębiorstwa to jedna czwarta rynku. Choć do tej pory banki zaniedbywały ten segment. Jego zdaniem banki powinny popracować nad ofertą i analizą ryzyka.

Banki mają kłopot w oszacowaniu, czy dane przedsiębiorstwo jest wiarygodne i będzie miało zdolność do spłaty kredytu, chociaż już wiele placówek ma instrumenty przeznaczone tylko dla małych przedsiębiorstw. A one, jeśli będą miały dostęp do kredytów, będą się rozwijać z korzyścią dla obu stron.

Rozmawiała Elżbieta Szczerbak.

(ag)

/ Więcej o wszystkim, co w związku z kryzysem warto wiedzieć, znajdziecie w serwisie "Stop kryzysowi!". W naszym konkursie rysunkowym do wygrania iPad.