Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Piotr Grabka 11.02.2015

Dziecko to równie ważny gość hotelowy co dorosły

- Dziecko nie jest gratisem do pakietu hotelowego, tylko bardzo ważnym gościem, który ma swoje specyficzne potrzeby - mówi w Jedynce pomysłodawczyni kampanii "Hotel przyjazny rodzinie".
Kampania Hotel przyjazny rodzinie ma na celu przystosować hotele i pensjonaty do potrzeb rodzin z dziećmiKampania "Hotel przyjazny rodzinie" ma na celu przystosować hotele i pensjonaty do potrzeb rodzin z dziećmiGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Violetta Hamerska o kampanii "Hotel przyjazny rodzinie" (Cztery pory roku/Jedynka)
Czytaj także

Jak tłumaczy Violetta Hamerska, przez 7 lat trwania kampanii udało się wiele zmienić. - Na początku skupiliśmy się na tym, żeby przygotować wyposażenie w hotelach do obsługi najmłodszych dzieci w przedziale 0-2 lata. Potem wprowadziliśmy tzw. rozrywkę, czyli pomysły na aktywne spędzanie czasu. Następnie wzięliśmy się za wyżywienie, żeby nie były to tylko przysłowiowe frytki, ale żeby było zdrowo. Teraz skupiamy się na tym, żeby w hotelu było właściwe podejście do dziecka - podkreśla gość Jedynki.

W hotelach, które przystąpią do konkursu, przeprowadzany jest audyt. - Mamy kapitułę, która w swojej pracy używa specjalnego kwestionariusza do oceny. Jest on podzielony na sekcje: wyposażenie pokoju, łazienki, restauracji, obsługa i - to najważniejsza cześć - podejście do dziecka. Do tego dochodzi tzw. miękka ocena, czyli wrażenia członka kapituły z wizyty w hotelu i zdjęcia - tłumaczy pomysłodawczyni kampanii "Hotel przyjazny rodzinie" i założycielka serwisu internetowego "Rodzina w hotelu".

Jeżeli ocena jest pozytywna, hotel otrzymuje na rok specjalny certyfikat. Przed jego wygaśnięciem przeprowadzona może być jednak dodatkowa kontrola "tajemniczego gościa". - Hotele wybierane są losowo albo kontrola jest następstwem otrzymania jakiegoś sygnału o nieprawidłowościach. "Tajemniczy gość" bardzo nam pomaga, bo jeśli zgłoszenie się potwierdzi, możemy reagować - opowiada Violetta Hamerska.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadziła: Roman Czejarek
Gość: Violetta Hamerska (pomysłodawczyni kampanii "Hotel przyjazny rodzinie", założycielka serwisu internetowego "Rodzina w hotelu")
Data emisji: 11.02.2015
Godzina emisji: 11.25

pg/ag