Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Burzyńska 16.01.2017

Jak chronić się przed nieuczciwymi akwizytorami?

- Ofiarą nieuczciwych praktyk najczęściej padają osoby starsze, które na ogół przebywają w domu i posiadają jeszcze telefony stacjonarne - mówiła Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
zdjęcie ilustracyjnezdjęcie ilustracyjneGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Co robić gdy podpiszemy niekorzystną dla nas umowę (Cztery pory roku/Jedynka)
Czytaj także

Ekspertka UOKiK przestrzegała, jak uchronić się przed nieuczciwymi firmami. - Ważna jest świadomość konsumentów. Jeśli ktoś do nas puka i nie jest to listonosz, to powinna nam się w głowie zapalić czerwona lampka. Powinniśmy zrezygnować z rozmowy i zadzwonić do naszego operatora (telefonicznego, gazowego, elektrowni, sieci telewizyjnej czy internetu) z pytaniem czy rzeczywiście wysłał swoich akwizytorów z nową ofertą - radziła Agnieszka Majchrzak i mocno podkreśliła, że uczciwe oferty obniżki taryf nigdy nie są aktualne tylko w danym dniu.

Urzędniczka przestrzegała przed podawaniem swoich danych osobowych w telefonicznych rozmowach z konsultantami. - Podawanie danych personalnych to nie weryfikacja. Nasz operator wie do kogo dzwoni, ma nasze dane. Można podać numer klienta lub umowy, ale nigdy adres lub PESEL  - apelowała.

Co zrobić, gdy już podpiszemy umowę z nieuczciwą firmą, ile mamy czasu na odstąpienie od niej, do kogo się udać po poradę i pomoc, czy możemy działać tylko w swoim imieniu, czy także w imieniu bliskich. O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: "Cztery pory roku"

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: Agnieszka Majchrzak (Urząd Ochrony Konkurencji i Kosumentów)

Data emisji: 16.01.2017

Godzina emisji: 11.22

ab/pg