Oprócz dziennikarki Marzeny Rogalskiej, goście "Czterech pór roku” był też prezes Instytutu Psychologii Płci Grzegorz Kordek.
Jak wspominała Rogalska, jej siła i determinacja w realizacji marzeń zaczęła się od taty. – Zawsze mówił mi, że jak się czegoś chce, trzeba po to sięgać. Długo żyłam w naiwności, że wszyscy mają w domach takie wsparcie. Nie zdawałam sobie sprawy, jak wiele takie wychowanie dało mi w późniejszym życiu – mówiła.
Marzena Rogalska w kampanii "Sekrety życia"
Dziennikarka przyznała, że w jej przypadku to wręcz przekonanie graniczące z szaleństwem. - Jeśli czegoś pragnę, to sięgam po to. Nawet, jak na pozór jest to nieosiągalne. Kiedy się uprę, to wszechświat mi pomoże. Na przykład kilka razy pojechałam w podróże marzeń za pożyczone pieniądze. Wracałam z energią i pomysłami, a wtedy trafiały się jakieś zajęcia i mogłam dorobić – wspominała.
Grzegorz Kordek podkreślił natomiast, że niebezpieczeństwo związane z marzeniami tkwi w tym, mamy tendencję do traktowania ich nierealnie. – Dlatego ja osobiście jakiś czas temu zmieniłem nazwę z marzeń na plany – powiedział gość radiowej Jedynki.
Ekspert podkreślił przy tym, że współcześnie dużym problemem jest to, że ludzie tak naprawdę nie wiedzą czego chcą. - Jak pytam ich o to, odpowiadają zwykle zaczynając od słów „nie chcę żeby”. Tymczasem nie w tym rzecz, ważne jest wiedzieć czego chcemy, a nie, czego nie chcemy – tłumaczył.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji. W niej m.in. porady dotyczące komunikacji w związku i wskazówki jak zrozumieć kobietę, a jak mężczyznę.
Rozmawiała Karolina Rożej.
Ideą kampanii "Sekrety życia” jest profilaktyka i zwiększenie świadomości Polek na temat własnego zdrowia i życia. Akcja organizowana jest na rzecz Federacji Stowarzyszeń "Amazonki”, propaguje wizerunek kobiety mądrej i świadomej siebie, która w równym stopniu dba o swoje zdrowie, jak i o najbliższych. Skierowana jest do wszystkich kobiet w całej Polsce, bez względu na wiek i miejsce zamieszkania. Opiera się na dwunastu "Sekretach życia”. Każdy sekret ma swoja ambasadorkę – osobę znaną, szanowaną, która dla wielu pań jest autorytetem.
W akcję włączyło się dwanaście, powszechnie znanych z mediów kobiet – dziennikarek, aktorek i piosenkarek: Agata Młynarska, Olga Borys, Marzena Rogalska, Anna Popek, Olga Bończyk, Alicja Majewska, Katarzyna Cerekwicka, Anna Wyszkoni, Monika Kuszyńska, Maria Szabłowska, Dorota Gawryluk i Krystyna Wechmann.
Partnerem akcji jest radiowa Jedynka.
ei