Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Borys 27.11.2014

Polskie firmy podbijają Afrykę

Łódź po raz kolejny stanie się centrum kontaktów i współpracy polsko-afrykańskiej.
Polskie firmy podbijają Afrykę   Glow Images/East News
Posłuchaj
  • O potencjale rynku afrykańskiego w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówi Janusz Michaluk dyrektor Kongresu PolandAfrica (Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

W czwartek rozpoczyna się tam Kongres Poland Africa 2014, który będzie kulminacyjnym wydarzeniem jego rocznej działalności.

Duże możliwości wzajemnej współpracy

Odbędzie się z udziałem najwyższych  przedstawicieli władz polskich oraz rządów afrykańskich i będzie forum dyskusji bieżących zagadnień biznesowych, najlepszych praktyk oraz strategii dla rosnących możliwości wzajemnej współpracy - bo Afryka to olbrzymi potencjał -  tłumaczy Janusz Michaluk dyrektor Kongresu PolandAfrica.

Nie jesteśmy pionierami

- W Afryce są już wszyscy. Są Chińczycy, Amerykanie, Francuzi, Anglicy, Niemcy, ale jest też miejsce dla polskich firm. To jest kontynent niewątpliwie o największym potencjale wzrostu. Trzeba tam po prostu być – mówi gość.

Potencjał jest ogromny

- Właściwie trudno wymienić branżę gdzie nie możemy być obecni. Jest bardzo duży potencjał dla polskich maszyn rolniczych, dla polskiej żywności – wymienia Janusz Michaluk.

Zdaniem rozmówcy na afrykańskim rynku ma szansę zaistnieć także polskie górnictwo, a także krajowy sektor IT. Nie brak przykładów przedsiębiorstw, które już tam są i odniosły sukcesy.  

Coraz więcej firm zainteresowanych Afryką

I coraz więcej polskich firm interesuje się tym rynkiem. Tylko w ciągu tego roku, udało się zwiększyć liczbę firm handlujących z Afryką z dwóch  i pół tysiąca do 3 tysięcy przedsiębiorstw. Organizatorzy Kongresu liczą, że po wydarzeniu ta liczba jeszcze się zwiększy.

Elżbieta Szczerbak, abo