Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 04.02.2016

Jak pomóc polskim eksporterom

Coraz więcej polskich firm wysyła swoje towary za granicę, ale by eksport rósł potrzebne jest jednak instytucjonalne wsparcie.
Posłuchaj
  • Jakie wsparcie potrzebne jest polskim eksporterom, mówią w radiowej Jedynce Arkadiusz Zabłoński z BGK. oraz Kompa z think tanku Go Global./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

O jakie rynki chodzi - wyjaśnia Arkadiusz Zabłoński z BGK.

̶ Dotyczy to szczególnie rynków azjatyckich, Ameryki Południowej oraz Afryki – mówi specjalista.

Problemy z jakimi najczęściej borykają się nasi eksporterzy, wymienia Jakub Kompa z think tanku Go Global.

Jakie problemy mają polscy eksporterzy

̶ To brak weryfikacji partnera zagranicznego, opóźnienia w płatnościach oraz częsty brak znajomości lokalnych uwarunkowań, chociażby przy tworzeniu strategii marketingowej – wymienia Jakub Kompa.

Eksporterom pomogłaby jedna wspierająca instytucja
 
Wymienia jednocześnie instytucje na które mogą liczyć nasi eksporterzy i jak powinna taka pomoc być zorganizowania w przyszłości.  

̶ Podkreśla, że najlepiej byłoby, aby skonsolidować działania działających instytucji w jedną organizację, która skupiałby ich działania w jednym miejscu.
 
Wartość eksportu stanowi  ponad 40 proc. naszego PKB i bez żadnej przesady można powiedzieć, że właśnie eksport to najważniejsze koło zamachowe polskiej gospodarki.

Elżbieta Mamos, jk