Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wiśniewska 17.05.2017

Firmy nie doceniają cyberubezpieczeń

Zagrożenie atakami hakerskimi to dla towarzystw szansa na zwiększenie sprzedaży polis od ryzyk cybernetycznych. Wkrótce pojawią się nowe oferty - pisze w środę „Rzeczpospolita".

Ostatni zmasowany cyberatak typu ransomware (polegający na zaszyfrowaniu danych użytkownika i żądaniu okupu za ich odblokowanie), który od piątku paraliżuje firmy w różnych krajach, przypomina o rosnącym zagrożeniu działaniami hakerów. Do tego w przyszłym roku wchodzi w życie unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), które za wyciek danych wprowadzi możliwość nakładania na firmy sankcji sięgających nawet 20 mln euro lub 4 proc. całkowitego rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa z poprzedniego roku obrotowego. Ataki hakerskie będą mogły więc mieć dla przedsiębiorstw jeszcze groźniejsze konsekwencje, niż mają obecnie.

Każde nowe zagrożenia to dla ubezpieczycieli szansa na wprowadzenie polis, które przed tymi ryzykami chronią. Tak jest też tym razem- podaje gazeta. Coraz więcej ubezpieczycieli wprowadza cyberpolisy do swojej oferty.

PAP, awi