Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Borys 11.09.2017

Jaka jest recepta na sukces CD Projekt?

Twórca "Wiedźmina" znów zaskoczył analityków. Wyniki spółki za drugi kwartał były znacznie lepsze od oczekiwań. Spółka zdradza swój przepis na sukces.
Posłuchaj
  • O planach firmy CD Projekt w Po pierwsze ekonomia radiowej Jedynki (Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

W cyklu "Lubię, bo Polskie" wspieramy krajowe firmy oraz chcemy zwrócić Państwa uwagę na walory rodzimych produktów i usług. Podpowiadamy także  w jaki sposób można rozpoznać produkt wykonany w Polsce oraz jakie mogą być korzyści związane z wyborem krajowej marki, bo to od naszych dobrych i przemyślanych decyzji bogaci się polska gospodarka. A dziś opowiemy o firmie, która w ciągu zaledwie kilku lat stała się globalną marką w branży gier komputerowych. Mowa oczywiście o spółce CD Projekt - twórcy i wydawcy trylogii gier o "Wiedźminie", który dzięki temu stał się ambasadorem Polski na świecie.

- Promując Wiedźmina nie epatujemy ponad miarę, że gra powstała w Polsce, ale też tego nie ukrywamy. Na pewno duża część osób, która grała w Wiedźmina zdaje sobie sprawę, gdzie produkt został stworzony. Zatem gra jest ambasadorem naszego kraju - mówi prezes firmy Adam Kiciński.

Recepta na sukces

Jednak sama postać Wiedźmina pewnie nie wystarczyłaby do osiągnięcia sukcesu. Do tego należy dodać jakość. 

- Nasza recepta jest prosta: jakość, jakość i jeszcze raz jakość na wszystkich etapach procesu twórczego. Jeśli musimy coś zlecać na zewnątrz to kontrolujemy jak to jest robione, tak aby produkt finalny był najwyższej możliwej jakości -  wyjaśnia wiceprezes CD Projektu Piotr Nielubowicz. 

Magiczny składnik

Ale i to nie wszystko. Według Adama Kicińskiego, aby wzór na sukces był kompletny, należy uwzględnić jeszcze dwie rzeczy.

- Lubimy graczy i ich szanujemy. To jest wewnętrzne poczucie, nie jest to element cynicznej strategii i dlatego staramy dać im to co najlepsze. Co więcej mamy bardzo utalentowany zespół – dodaje gość.

Będzie kolejny sukces?

A to wszystko zaowocowało tym, że "Wiedźmin" na całym świecie sprzedał się w ponad 25-ciu milionach egzemplarzy. Obecnie firma koncentruje się na beta-testach multimedialnej gry karcianej "Gwint" oraz pracuje nad kolejną dużą produkcją, czyli grą "Cyberpunk 2077".

- Jesteśmy niepoprawnymi optymistami i liczymy na wiele fantastycznych lat grupy CD Projekt. Wierzymy, że kolejne gry mają potencjał sprzedawać się jeszcze lepiej - mówi Piotr Nielubowicz.

Jednak sukces finansowy to nie wszystko na czym zależy Grupie CD Projekt. Spółka chce być także wizytówką Polski na świecie

- Wierzymy, że tak jest i tak zapisaliśmy w naszych celach, że chcemy stać się wizytówką nowoczesnej Polski i Polaków na całym świecie – dodaje.

Błażej Prośniewski, abo