Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Dydliński 25.04.2020

Alternatywa dla przeciążonej infolinii. Chatbot przekaże porady ws. tarczy antykryzysowej

Przedsiębiorcy szukający porad i informacji dotyczących tarczy antykryzysowej mogą przez całą dobę, bez oczekiwania na infolinii, korzystać ze specjalnego programu komputerowego.
  • Resort rozwoju uruchomił chatbota, który będzie pomagał przedsiębiorcom wykorzystywać rozwiązania z tarczy antykryzysowej
  • Chatbot może być alternatywą dla infolinii, która w ostatnich dniach bywa przeciążona

Chatbot, który został uruchomiony przez Ministerstwo Rozwoju, wspiera pracę 150 konsultantów, którzy udzielają odpowiedzi na bardziej złożone pytania. Odpowiada na ponad 170 najczęstszych pytań. Jak uzyskać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców? Czy mogę otrzymać postojowe? Na jakie wsparcie mogą liczyć pracownicy zatrudnieni na umowach zlecenie? - to przykłady niektórych z nich.


jadwiga emilewicz free pr 1200.jpg
Będzie ochrona firm przed wrogimi przejęciami. Emilewcz: Polska nie jest na sprzedaż

Bot do tej pory przeprowadził ponad 15000 rozmów i odpowiedział na prawie 30 000 pytań.

Resort rozwoju podkreśla, że "chatbot wspiera, nie wyręcza, zespół ekspertów. Zmniejsza kolejki oczekiwania na połączenia z infolinią".

Gdzie szukać informacji?

Chatbot Tarczy działa na stronie www.gov.pl/TarczaAntykryzysowa. Od momentu uruchomienia stronę tę odwiedziło blisko milion osób.

Oprócz tego działa ogólnopolska infolinia dla przedsiębiorców i ich pracowników - pod numerem telefonów 732 122 500 lub 22 484 84 84.

PolskieRadio24.pl, IAR, md