Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Jarosław Krawędkowski 15.09.2020

Google wykorzystuje wyszukiwarkę do zarabiania na reklamach? Komisja senacka USA sprawdzi monopolistę

Mnożą się wątpliwości wokół działalność reklamowej Google’a. Zajmie się tym dzisiaj komisja senacka USA, która podczas przesłuchania ma zadać pytanie, czy firma Alphabet Inc Google nie nadużywa swojej pozycji w reklamie internetowej w celu zwiększenia zysków.

Jak informuje agencja Reuters, krytycy Google twierdzą, że zamiast udzielać neutralnych odpowiedzi w wyszukiwarce, Google wykorzystuje ją do reklamowania zakupów, tworzenia map i innych usług. Inni twierdzą, że faworyzuje swoje usługi w systemie Android.

googlee wyszukiwarka 1200.jpg
W wyszukiwarce pojawią się pewne elementy cenzury

Google przed komisją senacką będzie pytany o zarabianie na reklamach w wyszukiwarce oraz ich ceny

Dzisiaj firma Alphabet Inc Google zostanie zapytana przed komisją senacką o jej działalność reklamową.

Jak informuje agencja Reuters, senator Mike Lee, republikanin i przewodniczący panelu antymonopolowego Senackiej Komisji Sądownictwa, prawdopodobnie będzie również pytać Google o brak przejrzystości w ustalaniu cen usług reklamowych.


Jak podało źródło bliskie panelowi, Lee powinien wyrazić zaniepokojenie, że Google mógł złamać amerykańskie prawo antymonopolowe.

Google staje się coraz bardziej dominującym graczem w reklamie internetowej

Jak przypomina agencja, gigant technologiczny dokonał serii zakupów, w tym DoubleClick i AdMob, dążąc tym samym do osiągnięcia pozycji dominującego gracza w reklamie online.

Dzięki temu, pisze Reuters, Google dokładnie kontroluje każdy z wielu etapów między reklamodawcą, który chce umieścić reklamę, a witryną, która chce ją wykorzystać.

Komisja wysłucha Dona Harrisona, który w 2012 r. objął stanowisko szefa działu rozwoju korporacyjnego Google, nadzorującego współpracę reklamową z innymi firmami.


apple-200-pap.jpg
Apple wart jest już 2 bln dolarów. Pomógł mu koronawirus i nowa strategia

Jak twierdzi agencja, Harrison będzie argumentował, że ekosystem technologii reklamowych jest zatłoczony i konkurencyjny, a Amazon.com Inc i Facebook Inc są wśród potężnych rywali Google, a opłaty za technologie reklamowe spadły.

Oczekuje się również, że Harrison będzie argumentował, że reklama ma kluczowe znaczenie dla wspierania bezpłatnych witryn internetowych, w tym wyszukiwania Google.

Agencja, powołując się na źródła dobrze znające sprawę, twierdzi, że przesłuchanie odbywa się przed zapowiadanym przez Departament Sprawiedliwości USA złożeniem w ciągu kilku tygodni pozwem przeciwko Google.

Reuters.com, jk