Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Jarosław Krawędkowski 26.10.2020

Komisja Europejska daje zielone światło dla fuzji dwóch gigantów motoryzacyjnych

Jak informuje Reuters, powołując się na źródła związane ze sprawą, dwa giganty motoryzacyjne - amerykańsko-włoski Fiat Chrysler i francuski PSA, mają uzyskać formalną aprobatę Komisji Europejskiej na wartą 38 miliardów dolarów fuzję, dzięki której powstanie czwarty pod względem wielkości producent samochodów na świecie.

Jak pisze agencja, tym samym zielone światło ze strony Komisji Europejskiej sformalizowałoby utworzenie Stellantis, grupy producentów samochodów, która mogłaby czerpać ogromne zyski ze sprzedaży pickupów Ram i SUV-ów Jeep w USA, aby sfinansować kosztowny rozwój pojazdów o zerowej emisji CO2 sprzedawanych w Europie i Chinach.

Nowy gigant mógłby sprostać podwójnym wyzwaniom dla branży, jakim jest finansowanie budowy pojazdów elektrycznych w czasach globalnej pandemii.

Połączenie produkcji przyniosłoby 5 mld euro oszczędności

Ogłoszona przez obie firmy pod koniec ubiegłego roku fuzja oznaczała połączenie produkcji takich marek samochodów jak: Fiat, Jeep, Dodge i Maserati z takimi markami jak Peugeot, Opel i Citroen - przy jednoczesnym cięciu rocznych kosztów o 5 miliardów euro (6 miliardów dolarów) bez zamykania fabryk.

shutterstock_227900236-1200.jpg
Rynek samochodowy najgorsze ma za sobą? Optymistyczne statystyki

FCA i PSA stwierdziły, że mają nadzieję na zakończenie fuzji w pierwszym kwartale 2021 roku.

Elektryczna rewolucja skomplikowana przez pandemię

Reuters przypomina, że wyzwanie związane z przestawieniem się na produkcję samochodów elektrycznych zostało skomplikowane przez pandemię COVID-19.

W zeszłym miesiącu FCA i PSA skorygowały warunki swojej umowy tak, aby zaoszczędzić gotówkę i podniosły docelowe cięcia kosztów z powodu skutków ekonomicznych spowodowanych kryzysem zdrowotnym.

Firmy podały, że około 40% oszczędności będzie pochodzić z wydatków związanych z produktem, 40% z zakupów, a 20% z innych obszarów, takich jak marketing, IT i logistyka.

Reuters, jk