Ministerstwo Gospodarki pomaga naszym firmom w ekspansji zagranicznej. Dostęp do światowych rynków mają ułatwić centra obsługi inwestorów i eksporterów.
O programie w "Bardzo Ważnym Problemie Europejskim" z Mirosławem Węglarczykiem, I Radcą Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Madrycie rozmawia Wiktor Legowicz.
- Jest to kampanii skierowana głównie do małych i średnich firm. Jeśli przedsiębiorca chce wejść na nowy rynek może liczyć na naszą pomoc w poszukiwaniu partnerów lub nisz rynkowych – mówi ekspert.
W przypadku rynku hiszpańskiego warto zainteresować się branżą meblarską. Sektor ten zdominowany jest głównie przez małe i średnie rodzinne spółki, które w większości są w stanie upadku, lub też już nie istnieją. W cenie są dobrej jakości produkty o przystępnych cenach.
- Interesująca jest także branża rolno-spożywcza. W Hiszpanii cenią nasze wyroby mleczarskie, soki, przetwory owocowe i owoce – dodaje Węglarczyk.
Dużym zainteresowaniem cieszą się także polskie jachty oraz usługi budowlane.
W "Bardzo Ważnym Problemie Europejskim" również:
- przegląd europejskiej prasy w wykonaniu Pawła Sołtysa, a w nim m.in. o przyjemności jedzenia w kryzysie np. zupy pomidorowo-truskawkowej;
- korespondencja Beaty Płomeckiej z Brukseli m.in. o rekordowym bezrobocie w Unii Europejskiej;
- oraz o Europejskiej Inicjatywie Obywatelskiej.