Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Anna Borys 07.08.2012

Te browary pokochali Polacy

Rynek browarów przechodzi małą piwną rewolucję. Amatorzy złotego trunku coraz częściej sięgają po lokalne wyszukane produkty.
Browar AmberBrowar Amberbrowar-amber.pl

W zeszłym roku sprzedaż piw regionalnych wzrosła 10 proc.. Choć warto zauważyć, że ten segment to zaledwie 7 proc. całego krajowego rynku.

- Nawet małe browary były zaskoczone tym wzrostem - mówi Marek Skrętny z browaru Amber.

Pierwsze półrocze tego roku było nieco słabsze. Sprzedaż wzrosła o 8 proc..

- To wynik kontrataku największych graczy. Duże browary zaczęły wprowadzać nowe produkty i limitowane serie. W ten sposób zdobywają bardziej niszowego klienta – mówi przedstawiciel regionalnego browaru.

Regionalni producenci piwa nadal wygrywają z globalnymi graczami bogatym portfolio produktów.

- Piwowarstwo to sztuka – mówi Marek Skrętny. Przedstawiciel browaru zapewnia także, że jego firma nie ogranicza się do krajowego podwórka. Eksportują polskie piwo do Chin, Australii, USA czy Kanady.

Więcej o lokalnych browarach i ich przyszłości dowiesz się słuchając pełnej audycji "Bardzo Ważny Projekt".