Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 16.11.2012

Lidl zapłaci 1,8 mln zł kary

Sieć dyskontów Lidl wprowadzała klientów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - uznała prezes UOKiK i nałożyła na spółkę karę pieniężną w wysokości 1,82 mln zł.
LidlLidlPAP/PA PA Wire /PA

Decyzja nie jest prawomocna; przedsiębiorca może się od niej odwołać.

W styczniu 2012 roku UOKiK opublikował raport dotyczący produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Był on wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek. Sieć Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do treści tego raportu - w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na billboardach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości Urzędu. Wynikało z nich, że sieć uzyskała w badaniu najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania - poinformował w komunikacie UOKiK.
Urząd zanalizował treść i formę tych komunikatów reklamowych. W jego opinii, informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, a spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli. Prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować, że Urząd jest autorem treści w nich zawartych.

tagi: POLSKA