Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 16.03.2012

McDonalds i Carrefour trują Chińczyków?

Chińska telewizja centralna CCTV oskarżyła dwa duże koncerny - amerykańskiego McDonald’s i francuską sieć supermarketów Carrefour - o sprzedawanie mięsa z kurcząt po upływie terminu przydatności do spożycia.
McDonaldsMcDonald’s flickr.com

Obydwie firmy opublikowały już przeprosiny i zapowiedziały przeprowadzenie śledztwa w tej sprawie.
Według reporterów chińskiej telewizji, jeden z barów McDonald’s w Pekinie sprzedawał skrzydełka z kurczaka półtorej godziny od momentu ich przygotowania. Według standardów firmy, produkt ten może być sprzedawany jednak maksymalnie w ciągu 30 minut od poddania surowego mięsa obróbce termicznej. Tymczasem w supermarkecie sieci Carrefour w mieście Zhengzhou przedłużano terminy przydatności do spożycia mięsa z kurcząt. Tańsze mięso z kur hodowanych na fermach sprzedawano też po wyższej cenie jako kury pochodzące z tzw. wolnych wybiegów. Centrala francuskiego koncernu wydała oświadczenie, w którym zapowiedziano przeprowadzenie kontroli w sklepach na terenie Chin. W podobnym tonie wypowiadają się też przedstawiciele McDonald’s.

W ostatnich latach w Chinach ujawniono kilka skandali dotyczących sprzedaży skażonej żywności. Największym z nich było dodawanie toksycznej melaminy do mleka dla niemowląt.