- Zasada jest taka, że z mafią się nie dyskutuje, bo na pewno przegrasz. Tymczasem ludzie kultury zaczęli w ostatnich latach używać języka marketingu, przekonując, że sztuka służy wzrostowi PKB, zwiększeniu innowacyjności czy umocnieniu marki miasta - mówił w Dwójce Bartosz Szydłowski. - W ten sposób odzieramy twórczości z tajemnicy, odbieramy jej prawdziwą funkcję, które przeczy wszelkim pragmatycznym i logicznym celom - dodał.
Owa tendencja przejawia się, zdaniem gościa Adama Suprynowicza, zdepozycjonowaniem roli artysty oraz zmniejszaniem finansowania kultury. W konsekwencji ten sektor przestaje być konkurencyjny, przyciąga gorszą kadrę i dalej się degraduje.
Ale czy artyści nie są sami sobie winni?
Tytuł audycji: Wybieram Dwójkę
Prowadzenie: Adam Suprynowicz
Goście: Bartosz Szydłowski (Festiwal Teatralny "Boska Komedia")
Data emisji: 4.12.2014
Godzina emisji: 16.00
mm/mc