Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Piotr Grabka 22.02.2012

Polski design podbija świat

"Unpolished – young design from Poland" to tytuł wystawy, która od kilku lat jeździ po całym świecie. Wszędzie zbiera doskonale recenzje, a najnowszym przystankiem na jej trasie są Helsinki.
Polski design podbija świat
Posłuchaj
  • Wystawa "Unpolished – young design from Poland"
Czytaj także

- Helsinki są w tym roku światową stolicą designu i nasza wystawa została tam zaproszona. Jesteśmy bardzo dumni z tego zaproszenia, bo znaleźliśmy się wśród 10 wystaw, które wybrano z aż 110 zgłoszonych - mówiw "Stacji Kultura" Agnieszka Jacobson-Cielecka, współorganizatorka wystawy, którado tej pory odwiedziła m.in. Mediolan, Paryż i Kolonię.

"Unpolished – young design from Poland" to typowa wystawa kuratorska i "problemowa". - Postawiliśmy sobie pytanie, czy polskie projektowanie ma jakąś tożsamość, jakieś cechy charakterystyczne? Poszukując odpowiedzi, stworzyliśmy projekt - wyjaśnia rozmówczyni Kasi Dydo.

Wystawa okazała się bardzo dobrą reklamą polskiego designu. - Słowo "unpolished" nie pojawiło się w tytule przypadkowo. Odbiór za granicą jest bardzo dobry, ale zarazem towarzyszy mu pewne zdziwienie. Z jednej strony Polska i ta część Europy znajduje się obecnie na fali; zarazem jednak wciąż bywa niedoceniana. Na świecie wciąż pokutują stereotypy regionu skażonego komunizmem - powiedziała Agnieszka Jacobson-Cielecka.

Więcej o polskim designie i wystawie "Unpolished – young design from Poland" dowiesz się, klikakając w ikonkę dźwięku.

pg