Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Adam Koniecki 17.03.2017

Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów?

Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów.
Posłuchaj
  • 21.02.17 Małgorzata Cieloch: Podczas zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa klient powinien otrzymać umowę kupna-sprzedaży, a także umowę o kredyt konsumencki, jeżeli płatność jest rozłożona na raty.
Czytaj także

Jak wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, oszustów przybywa, a skarg jest coraz więcej, dlatego - tegoroczny Dzień Konsumenta poświęciliśmy ochronie osób ulegających namowom akwizytorom – powiedziała Małgorzata Cieloch.

- Zastanówmy się, czy chcemy wpuścić taką osobę do domu i czy będziemy się czuć bezpieczni. Zanim otworzymy jej drzwi, powinniśmy ją też zweryfikować i wylegitymować – ostrzegał Michał Herde.

Jak zauważył Bartosz Wyrzykowski przez telefon czy internet oferowane są często np. produkty finansowe. – Zdarza się, że klienci nie otrzymują wówczas kopii umowy i regulaminu sprzedaży. Kiedy dochodzi później do ewentualnego sporu między klientem, a przedsiębiorcom trudno jest ustalić prawa i obowiązki stron – powiedział gość audycji.

- To bardzo ważne, aby pamiętać o kopii umowy, ponieważ od tego zależne jest potem dochodzenie praw – dodała Małgorzata Cieloch.

Więcej w nagraniu.

Gospodarzem audycji była Justyna Golonko

Polskie Radio 24/kawa

_____________________

Data emisji: 16.03.17

Godzina emisji: 22.10