PAP
Tomasz Kamiński
09.07.2010
Oszczędni Polacy przekleństwem restauracji
Zobacz, gdzie Polacy jadają najczęściej podczas spowolnienia gospodarczego, na którym cierpi gastronomia.
sxc.hu
Na skutek spowolnienia gospodarczego drastycznie spadła liczba osób jedzących poza domem - wynika z raportu "Rynek punktów gastronomicznych w Polsce 2009" autorstwa GfK Polonia, który przytacza "Puls Biznesu".
Tylko 42 proc. Polaków korzystało z punktów gastronomicznych w 2009 r., podczas gdy jeszcze w 2008 r. deklarowało to aż 53 proc. Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, głównym powodem stagnacji w branży są utrzymujące się od wielu miesięcy kiepskie nastroje i wzmożona oszczędność konsumentów. Uważają oni, że sektor ten wróci na ścieżkę wzrostu w 2011 r., a w 2012 r. mocniej przyspieszy.
Z raportu GfK Polonia wynika również, że aż 46 proc. Polaków korzystających z punktów gastronomicznych odwiedza sieć McDonald's. Na drugim miejscu jest KFC - 22 proc., a na trzecim Pizza Hut - 19 proc.
Jako ulubiona kawę najwięcej, bo blisko 30 proc. respondentów wskazało Jacobs, wodę mineralną - Żywiec-Zdrój (33 proc. wskazań), napój gazowany - Coca-Cola (23 proc.), piwo - Tyskie oraz Żywiec (po 19 proc. głosów).