Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Katarzyna Karaś 11.12.2013

Chcesz kupić prezenty przez internet? Zwróć na to uwagę!

Wiele osób nie wie o tym, że sklepy on-line zastrzegają sobie w regulaminie, że w okresie przedświątecznym paczka może iść do klienta dużo dłużej niż zwykle.
Chcesz kupić prezenty przez internet? Zwróć na to uwagęsxc.hu

Jak podkreśla gość audycji "Popołudnie z Jedynką", Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), wirtualny sklep powinien mieć w swoim regulaminie określone terminy dostawy zamówionych towarów i usług, i najczęściej - jak zaznacza rozmówca Zuzanny Dąbrowskiej - sklepy dopełniają tego obowiązku.
- W takim regulaminie często znajduje się zastrzeżenie, że w okresie przedświątecznym termin dostawy może się wydłużyć. My, jako konsumenci, jesteśmy o tym informowani, ale trzeba wejść w zakładkę regulamin dostaw, a my często zakładamy, szczególnie jeśli korzystamy z danego sklepu kolejny raz, że paczkę dostaniemy jak zwykle, szybko - wyjaśnia Cieloch i przypomina, że - zgodnie z ustawą - sprzedawca ma 30 dni na realizację zamówienia.

Cieloch zwraca też uwagę na to, że od chwili, kiedy towar lub usługa kupiona w sklepie internetowym dotrze do klienta, ten ma 10 dni do namysłu. Może w tym czasie zakupiony towar zwrócić. Są jednak wyjątki. Nie możemy zwrócić np. żywności, czy płyt z muzyką lub filmem, z których wcześniej zdjęliśmy folię i zabezpieczenia. Jeśli postanowimy podarować komuś pod choinkę usługę turystyczną, np. wycieczkę na sylwestra, to jej również nie będziemy mogli zwrócić. Gość radiowej Jedynki zaznacza, że zasada ta nie dotyczy sytuacji, gdy kupimy coś od osoby fizycznej, np. na aukcji internetowej.
Wysłuchaj całej audycji!

Rozmawiała Zuzanna Dąbrowska.
(kk)