Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 05.11.2015

Branża drobiarska chce podbić Chiny

Polska branża drobiarska na fali wzrostowej. Prezes firmy Indykpol, Piotr Kulikowski liczy na dalsze wzrosty sprzedaży, m.in. na rynku europejskim.
Posłuchaj
  • O sytuacji branży drobiarskiej podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu mówił prezes firmy Indykpol, Piotr Kulikowski (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Producenci drobiu chcą umacniać swoją pozycję w Europie. - Uważam, że nadal mamy przestrzeń do wzrostu. Spożycie drobiu w Unii Europejskiej co roku nieznacznie rośnie, to jest około 1 proc. – wyjaśnia rozmówca. - Jest też faktem, że produkcja drobiu w krajach starej Unii Europejskiej we Francji, w Anglii, we Włoszech powoli spada. I to daje nam przestrzeń, żeby rosnąca produkcja w Polsce coraz bardziej zaspakajała rosnące potrzeby innych mieszkańców Unii – dodaje.

Chiny to łakomy kąsek

Branża ma nadzieję także na ekspansje do Chin i krajów Bliskiego Wschodu. Nie liczy natomiast na powrót na rynek rosyjski. - Myśląc o Azji, oczywiście w pierwszej kolejności myślimy o Chinach, bo to jest największy rynek. Problem jest taki, że na razie bardzo niewiele zakładów ma licencje na eksport. Te dokumenty są wydawane przez stronę chińską – wyjaśnia prezes.

M.in. o zdobywaniu nowych rynków zagranicznych rozmawiają uczestnicy trwającego od wczoraj Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Polskie Radio ma patronat medialny nad wydarzeniem.

Aleksandra Tycner, abo