Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 27.01.2016

Polskim producentom wieprzowiny uda się podbój Japonii i Kanady? Pomóc ma nowa kampania

Producenci wieprzowiny chcą wejść na japoński i kanadyjski rynek. Dlatego też rozpoczęli kampanię promocyjno-informacyjną, skierowaną na te rynki, pod hasłem: „Rozsmakuj się w Europie - LET’S MEAT!”.
Posłuchaj
  • O kampanii „Rozsmakuj się w Europie - LET’S MEAT!” mówił w "Porannych rozmaitościach" radiowej Jedynki: Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

- Ostatnie lata pokazały, że rynek kanadyjski i amerykański są rynkami wzrostowymi dla eksportu polskiej wieprzowiny. Te ilości nie były wielkie. My liczymy na to, że dzięki tej kampanii ta współpraca zdecydowanie wzrośnie – mówi Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Polscy producenci będą mieli okazję dać się poznać

W ramach kampanii będą też organizowane specjalne wystawy, imprezy, na których polscy producenci będą mogli się pokazać.

- Będą to targi, spotkania B2B, na których polscy producenci będą mogli nie tylko wymienić swoje informacje, poglądy z odbiorcami z tamtego rynku, przedstawić swoją ofertę, ale też dać możliwość bliższego poznania się i nawiązania współpracy – wyjaśnia gość radiowej Jedynki.

Powrót na rynek japoński

Jak przypomina ekspert, Japonia była dla polskich eksporterów wieprzowiny jednym z ważniejszych rynków do czasu wykrycia afrykańskiego pomoru świń.

- ASF przystopował nam ten eksport. Do tego czasu Japonia była stabilnym rynkiem. Teraz trwają rozmowy, minister rolnictwa planuje wizytę w Japonii, aby przyspieszyć otwarcie tego rynku – mówi Witold Choiński. – Nasza wieprzowina już od pięciu lat jest na rynku japońskim, który rozwijał się dosyć dynamicznie. Za ostatni rok, w którym mogliśmy jeszcze prowadzić eksport na rynek japoński, eksport wyniósł ponad 30 tys. ton. Są to zatem znaczące ilości, o które warto walczyć. Na polską wołowinę również ten rynek jest już otwarty – dodaje.

Polskie mięso spełnia wyśrubowane normy

Zagranicznych odbiorców do polskiego mięsa może przekonać to, że musi ono spełnić bardzo wyśrubowane normy.

- Zwłaszcza na rynku japońskim są określone standardy, normy, jeżeli chodzi o wielkość partii, surowca, sposób pakowania i wiele takich czynników, które wpływają na realizację kontraktów i zadowolenie odbiorców. Polscy producenci są w stanie zdobyć te rynki – podkreśla gość radiowej Jedynki.

Polscy producenci, po dwóch latach przerwy w eksporcie, w tej chwili odbudowują swoją pozycję na rynku japońskim.

Kamil Piechowski, awi