Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Wiśniewska 07.12.2016

Coraz więcej osób jest skłonnych zapłacić za pobieranie muzyki z Internetu

Coraz więcej osób jest skłonnych zapłacić za pobieranie muzyki z Internetu i coraz więcej firm działających w sieci, zabiega o artystów. Liczba użytkowników internetowego serwisu muzycznego Apple Music przekroczyła 20 milionów, poinformował gigant.
Posłuchaj
  • Coraz więcej osób jest skłonnych zapłacić za pobieranie muzyki z Internetu i coraz więcej firm działających w sieci, zabiega o artystów- relacja Rafała Motriuka (IAR)
Czytaj także

Firma potwierdziła jednocześnie, że będzie zabiegała o muzyków, którzy będą podpisywać kontrakty na wyłączność.

Serwis Apple Music, którzy umożliwia strumieniowanie piosenek, powstał półtora roku temu. Teraz jest drugim największym na świecie tego typu serwisem po portalu Spotify, który ma około 40 milionów użytkowników.

Umowy na wyłączność

Niektórzy eksperci krytykowali Apple Music za oferowanie płyt artystów, którzy podpisują z serwisem umowy na wyłączność. Mówiono, że chowanie albumów za płatną internetową ścianą szkodzi i odbiorcom i - w ostatecznym rozrachunku - samym muzykom. Ale Apple przypomina, że takie umowy podpisywano i w czasach płyt winylowych i w okresie rosnącej popularności sklepu iTunes, i że nie jest to nic nowego.

Większe dochody przemysłu muzycznego

Ostatnio przemysł muzyczny ma większe dochody, zdaniem analityków jest tak dzięki rosnącej popularności strumieniowania piosenek, które udostępniane są po umiarkowanie niskich cenach. Do światowych liderów należą, oprócz Spofity i Apple Music, takie serwisy jak Deezer i Tidal.

IAR, awi