Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Adam Kaliński 20.06.2018

Pichcenie w domu jest passe. Coraz częściej jadamy na mieście

Polacy coraz częście jadają poza domem. Rynek gastronomiczny w naszym kraju szybko rośnie i wart już jest około 36 mld złotych.
Posłuchaj
  • Polacy coraz częściej jadają na mieście i coraz więcej pieniędzy wydają w różnego rodzaju lokalach gastronomicznych. Na ten temat Aleksandra Tycner rozmawiała na antenie radiowej Jedynki z zaproszonymi gośćmi.
Czytaj także

Bardziej zasobne portfele sprawiają, że coraz częściej jadamy na mieście. Jak powiedziała Dorota Żurkowska z Bobby Burger w rozmowie na antenie radiowej Jedynki z Aleksandrą Tycner - na mieście głównie jadają osoby aktywne zawodowo, dobrze wykształcone i dobrze zarabiające. Dominują wśród jadających poza domem kobiety.

Z kim jadamy? 

Jadamy - dodała - głównie w towarzystwie osób bliskich, w tym rodziny oraz znajomych. Średnia wartość rachunku to około 43 złotych a około 60 proc. wyjść do lokali gastronomicznych odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach typowo lunchowych. W weekendy w godzinach po 20.

Najpopularniejsze wśród osób badanych są lokale typu fast food, potem piekarnie i sklepy serwujące gotowe kanapki. W 10 najpopularniejszych są także burgerownie.

Rynek rośnie

Rynek gastronomiczny w Polsce szybko rośnie i wart już jest około 36 mld złotych. W lokalach wydajemy coraz więcej pieniędzy i spędzamy w nich coraz więcej czasu.

Aleksandra Tycner, ak, NRG