Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Dydliński 11.09.2019

Ministerstwo Rolnictwa będzie promować polską żywność. "Nasze produkty to najlepszy wybór"

Minister Rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski zainaugurował kampanię "Produkt Polski". Ma ona zachęcać Polaków do kupowania polskich produktów. Nasza żywność to najlepszy wybór, jaki może trafić się konsumentom - podkreślił.
Posłuchaj
  • Jan Krzysztof Ardanowski: znakiem "Produkt Polski" będą oznaczane produkty wpływające na rozwój polskiej gospodarki (IAR)
  • Ministerstwo Rolnictwa chce zwiększać świadomość na temat polskiej żywności - relacja Agnieszki Jasik (IAR)
Czytaj także
  • Minister rolnictwa zainaugurował kampanię promującą polską żywność
  • Znaczkiem "Produkt Polski" będą oznaczane produkty przynajmniej w 75% pochodzące z polskich surowców
  • Ambasadorem akcji jest PKN Orlen

Minister rolnictwa powiedział na konferencji prasowej, że znakiem "Produkt Polski" będą oznaczane produkty wpływające na rozwój polskiej gospodarki.

truskawki 1200.jpg
„Czas na polskie superowoce!”

- Ten znak gwarantuje, że co najmniej 75 procent surowca użytego w tym produkcie, pochodzi z Polski, ze zwierząt które tu się urodziły, z roślin które tu urosły- podkreślił szef resortu rolnictwa.

Jan Krzysztof Ardanowski dodał, że liczy na to, iż Polacy zrozumieją, jakie dobrodziejstwa daje polska żywność.

- To ważne, by Polacy dokonując przy kasie decyzji zakupowych, starali się wybierać polską żywność, bo to jest dobry wybór, to jest najlepszy wybór, jaki może się trafić polskim konsumentom. Gwarantuje on nie tylko wysoką jakość po rozsądnych cenach, ale jest również tym najlepiej rozumianym elementem patriotyzmu gospodarczego, patriotyzmu konsumenckiego - mówił szef resortu rolnictwa.

Podkreślał, że rolnictwo jest częścią gospodarki, napędza jej rozwój i tworzy miejsca pracy przy produkcji rolnej i przetwórstwie.

Kampanię wspiera Orlen

Jednym z ambasadorów kampanii będzie największy polski koncern paliwowy PKN Orlen. Prezes spółki Daniel Obajtek podkreślił, że już teraz zdecydowana większość produktów, sprzedawanych na stacjach benzynowych Orlenu, pochodzi z naszego kraju. Dodał, że kampania "Produkt Polski" to przejaw "nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego".

Prezes, tłumacząc zaangażowanie spółki w akcję, wskazywał jej cel, czyli zwiększenie świadomości.

- Przez to, że inwestujemy w te kampanie, przez to, że inwestujemy w produkt polski, rozwijamy się, budujemy wzrost gospodarczy - przekonywał.

W planach m.in. szkolenia

Elementem kampanii będzie między innymi cykl szkoleń dla regionalnych producentów żywności i rolników. Dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Grzegorz Pięta powiedział, że spotkania odbędą się we wszystkich województwach. Zaprosił do udziału w akcji i szkoleniach organizacje rolnicze producentów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie www.polskasmakuje.pl w zakładce "Produkt polski". Biało-czerwony znak "Produkt polski" umieszczony na produkcie gwarantuje, że co najmniej 75 procent surowca pochodzi z Polski.

W ramach kampanii przygotowano między innymi spoty dla konsumentów, które będą emitowane w ogólnopolskich mediach.

PolskieRadio24.pl, IAR, md