Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Michał Dydliński 03.02.2020

Allegro jednym z najpopularniejszych serwisów e-handlu na świecie

Serwis Allegro znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform handlu internetowego na świecie. Według dziennika "Rzeczpospolita" polski rynek e-handlu rozwija się od lat w dwucyfrowym tempie i wart jest już ponad 50 mld zł.

Według danych zebranych przez SimilarWeb Allegro jest nie tylko liderem w Polsce, lecz także dziesiątą największą platformą e-handlu pod względem miesięcznej liczby odwiedzin. Miesięcznie w jej przypadku to niemal 194 mln. Zdecydowanymi liderami są Amazon i eBay, w czołówce jest także wiele platform chińskich, ale polski serwis to jedyna firma w czołowej dziesiątce działająca tylko w Europie.

17 mln użytkowników

Allegro zaczynało od aukcji produktów wystawianych przez osoby fizyczne, by stać się platformą, na której ponad 140 tys. firm prowadzi sprzedaż, często zamiast uruchamiania własnego e-sklepu. Dzisiaj odpowiada za ponad 30 proc. handlu online. Według badania Gemius/PBI przeprowadzonego w połowie ubiegłego roku serwis zanotował 17,23 mln realnych użytkowników, 1,28 mld odsłon oraz 13 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby, natomiast aplikacja mobilna Allegro miała 3,46 mln realnych użytkowników.

Inwestycje za miliard

Firma konsekwentnie inwestuje w rozwój oferty oraz nowe narzędzia.

– W 2019 zainwestowaliśmy w różne narzędzia służące zarówno sprzedającym, jak i kupującym około miliarda złotych – to o ponad 80 proc. więcej niż w 2018. W 2020 także planujemy zwiększyć te inwestycje o kilkadziesiąt procent, czyniąc Allegro jeszcze lepszym miejscem do zakupów i rozwoju sprzedaży – podaje Allegro w niedawnej informacji dla sprzedających za jego pośrednictwem.

W roku 2018 przychody Allegro z usług e-commerce wyniosły 1,69 mld zł, wobec 1,31 mld zł rok wcześniej. Prawie w całości stanowiły je przychody opłaty transakcyjne od użytkowników (głównie za wystawianie ofert i prowizje od sprzedaży), przy czym firma zanotowała też 6,19 mln zł z opłat subskrypcyjnych (m.in. za opcję Allegro Smart!). Z kolei przychody z usług reklamowych (głównie ze sprzedaży powierzchni reklamowych na Allegro.pl) wyniosły 133,75 mln zł, podczas gdy od lipca 2017 do końca 2017 roku było to 101,18 mln zł.

Amazon nie ma sobie równych

Na pierwszym miejscu zestawienia SimilarWeb jest amerykański Amazon, który odnotowuje 4,6 mld odwiedzin miesięcznie. Dość daleko za nim – choć na drugim miejscu – znalazł się eBay (1,8 mld), a na trzeciej pozycji ulokował się chiński AliExpress z liczbą wizyt na poziomie 865 mln. Allegro na pozycji 10. odwiedzane jest 194 mln razy.

PolskieRadio24.pl/PAP/IAR/cyfrowa.rp.pl/wirtualnemedia.pl/DoS