Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Paweł Bączek 02.12.2020

Orlen przejął Ruch. Daniel Obajtek: wkrótce przedstawimy trzy nowe formaty detaliczne

- W grudniu lub styczniu przedstawimy trzy nowe formaty detaliczne, które będą prowadzone we współpracy z przedsiębiorstwem Ruch - poinformował PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Na pytanie, czy zniknie marka "Ruch", Obajtek odparł, że zostanie ona "wzbogacona".
Daniel Obajtek 1200.jpg
Prezes PKN Orlen: budujemy mocny koncern multienergetyczny oparty o nowoczesne technologie

PKN Orlen w przedstawionej strategii do 2030 r. podał, że zamierza "konsekwentnie pozyskiwać nowe grupy klientów, dzięki szerokiej ofercie pozapaliwowej”. Koncern rozwinie formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, rozbuduje też własną sieć punktów odbioru paczek i ofertę e-commerce.

Czytaj także:

- Ruch ma obecnie ok. 1300 punktów, a kolejne 200 zostanie aktywowanych do końca przyszłego roku. Z kolei w najbliższych miesiącach powstanie dodatkowo kilkadziesiąt nowych formatów sklepowo-gastronomicznych - poinformował prezes PKN Orlen.

Jak powiedział w rozmowie z PAP, przygotowane są trzy rodzaje tych formatów. - To będą bardzo nowoczesne bryły, znajdzie się w nich kawa czy hot-dogi znane ze stacji pod marką Orlen, uzupełnione asortymentem prasowym - zapowiedział.

Obajtek zaznaczył, że planowana oferta poprzedzona była półtorarocznymi przygotowaniami. - Prowadziliśmy badania nad marką, rozpoznawalnością, sposobami jak te marki połączyć i w jakim kierunku iść - zaznaczył.

Anwil 1200 EN.jpg
Rozrasta się kolejna wielka inwestycja Grupy Orlen. Anwil podwoi produkcję nawozów azotowych

W ubiegłym tygodniu PKN Orlen poinformował o przejęciu kontroli nad Ruchem i objęciu 65 proc. akcji spółki. To efekt decyzji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Ruchu o podwyższeniu kapitału zakładowego, co wiąże się z emisją nowych akcji - podał koncern. Przekazał też, że pozostałymi akcjonariuszami będą PZU i PZU Życie oraz Alior Bank.

Informując w kwietniu 2019 r. o złożonej ofercie finansowania w związku z zamiarem przejęcia pakietu 100 proc. akcji spółki Ruch, PKN Orlen podawał m.in., że zakłada wykorzystanie synergii pomiędzy dotychczasowym modelem biznesowym Ruchu, a dynamicznie rozwijającym się własnym segmentem.

Koncern przypominał też, że jego strategia, obejmująca m.in. rozwój oferty pozapaliwowej, opiera się również na formatach funkcjonujących poza stacjami paliw.

pb