Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 25.02.2011

Tereny FSO do wzięcia

Warszawska Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu dogorywa. Szefostwo firmy myśli o sprzedaży terenów.
Chevrolet Aveo - ostatni model aut produkowanych w warszawskim FSO ŻerańChevrolet Aveo - ostatni model aut produkowanych w warszawskim FSO Żerańfot. Flickr/theKCB

"Chcemy zachować dla siebie tylko 50 ha, resztę - ok. 60 ha - zamierzamy sprzedać, część wydzierżawić. Chętnych zaczniemy szukać jeszcze w tym roku" - powiedział gazecie Roman Bugaj, rzecznik FSO.


"Metro" informuje, że firma na pewno zostawi sobie ten teren, gdzie są główne budynki fabryki i montownie, a pozbędzie się terenu niezabudowanego, jak np. tor testowy leżący po zachodniej stronie ul. Jagiellońskiej. Ta ok. 30-hektarowa działka to nie lada gratka dla inwestorów. Jeśli kupiłby to deweloper, szybko osiedla nie postawi, bo ratusz musiałby zmienić studium zagospodarowania (dziś tereny są przeznaczone pod przemysł, a zmiana studium trwa kilka lat). Ale eksperci nie wykluczają, że nawet taki inwestor mógłby kupić teren od potrzebującego gotówki FSO, a potem starać się o zmiany.

ab