Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 25.02.2011

Są wyniki Agory i prognozy dla reklamy

71,9 mln zł - tyle zysku netto pokazała grupa Agora w całym 2010 r. To o 88 proc. więcej niż rok wcześniej. Pomógł IV kwartał.
Są wyniki Agory i prognozy dla reklamy(fot. sxc.hu)

W IV kwartale wydawca m.in. Gazety Wyborczej zanotował 341 mln zł sprzedaży (o 17 proc. więcej niż rok wcześniej), co pozwoliło na wypracowanie 30,3 mln zł zysku operacyjnego (wobec 19,5 mln zł w IV kwartale 2009) i 18 mln zł zysku netto (wobec 14,9 mln zł w IV kwartale 2009).


W całym roku grupa miała1,117 mld zł przychodów, o 0,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł o 61 proc. do 84,9 mln zł, a zysk netto z 37,3 do 71,9 mln zł.
Tradycyjnie, Agora zaprezentowała w raporcie swoje prognozy dotyczące rozwoju rynku reklamowego w 2011 r.:
"Według szacunków Agory opartych o prognozy wzrostu gospodarczego w Polsce, całkowite wydatki na reklamę w 2011 r. wzrosną o około 6% ‐ 7%. Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2011 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do 2010 r. o około 13%‐15%. Tym samym, udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około 14% ‐ 15%.


Według szacunków Agory w 2011 r. reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o około 6% ‐ 8% więcej niż przed rokiem. W opinii Spółki w 2011 r. budżety
przeznaczone na reklamę w dziennikach będą o około 3% ‐5% niższe niż przed rokiem, a w magazynach wzrosną o około 0% ‐ 2% .
Wydatki reklamodawców na reklamę zewnętrzną wzrosną w 2011 r. o około 5% – 6%, na reklamę radiową o około 3% ‐ 5%, a na reklamę kinową o około 11% ‐ 13%."

ab