Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 21.03.2011

PKP szuka chętnych na PKP Cargo

PKP opublikowały w zaproszenie do negocjacji w sprawie kupna nie więcej niż 1.444.601 akcji, czyli 50 proc. plus jedna akcja spółki PKP Cargo, drugiego co do wielkości kolejowego przewoźnika towarowego w Unii Europejskiej.
PKP szuka chętnych na PKP Cargo fot. Sebastianm/Wikimedia Commons/CC

Zainteresowani inwestorzy mają składać wstępne oferty do 12 maja - poinformował PKP w komunikacie.


W zaproszeniu do negocjacji PKP podała, że potencjalnym inwestorom, którzy do 5 maja 2011 roku, zgłoszą zainteresowanie zakupem zbywanych akcji zostanie udostępnione memorandum informacyjne PKP Cargo.


"Potencjalni inwestorzy, po spełnieniu wymogów formalnych zamieszczonych w ogłoszeniu, będą mogli pobierać memorandum informacyjne, zawierające m.in. podstawowe informacje o sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki. 12 maja 2011 roku minie termin składania wstępnych ofert nabycia akcji" - podała PKP w komunikacie.


"Potencjalni Inwestorzy, którzy złożyli odpowiedź na publiczne zaproszenie do negocjacji, zostaną poinformowani w formie pisemnej do dnia 27 maja 2011 roku o decyzji Polskich Kolei Państwowych w sprawie rozpatrzenia złożonej odpowiedzi" - podała PKP w zaproszeniu do negocjacji.


W komunikacie PKP podała, że firmy dopuszczone przez PKP do kolejnego etapu (tzw. długa lista inwestorów) będą mogły przeprowadzić "due diligence", czyli szczegółowe badanie firmy pod kątem jej sytuacji handlowej, finansowej czy prawnej, które posłuży do zbudowania wiążących ofert nabycia akcji. Na podstawie złożonych ofert powstanie tzw. krótka lista inwestorów, wybranych przez PKP i rozpoczną się negocjacje.


PKP Cargo jest liderem na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych (55,4 proc. udziału w polskim rynku) i drugim co do wielkości przewoźnikiem Unii Europejskiej. Świadczy usługi krajowe i międzynarodowe na głównych szlakach tranzytowych Europy.
Od 2008 roku spółka prowadzi intensywny program restrukturyzacji, m.in. zmniejszono zatrudnienie o 39 proc., wprowadzono nową strukturę organizacyjną i nowoczesne standardy obsługi klienta.

PAP/ab