Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Tomasz Kamiński 22.03.2011

Google pokonał Coca-Colę

Za najdroższą markę na świecie uznano Google - największą wyszukiwarkę internetową.
Google pokonał Coca-Colę

W rankingu BrandFinance Global 500 markę amerykańskiego giganta internetu wyceniono na 44,3 mld dolarów. Drugi uplasował się Microsoft (42,8 mld dolarów).

Po raz pierwszy z czołowej dziesiątki wypadła Coca-Cola. Jednak największym przegranym była brytyjska marka z branży paliwowej - BP. Z powodu wielkiego wycieku ropy w USA z jej głębinowej platformy wiertniczej, spadła w zestawieniu o 53 lokaty.

Siłę firm technologicznych pokazał także Facebook, który w końcu wszedł do rankingu. Zajmuje 285 miejsce. Jego marka jest warta 3,7 mld dolarów.

Na szczycie zestawienia dominują Amerykanie. W pierwszej dwudziestce aż 13 marek pochodzi z USA.

Pierwsze dwadzieścia najdroższych marek świata w 2011 roku według BrandFinance Global 500:

1. Google
2. Microsoft
3. Walmart
4. IBM
5. Vodafone
6. Bank of America
7. GE
8. Apple
9. WELLS FARGO
10. AT&T
11. HSBC
12. Verizon
13. HP
14. Toyota
15. Santander
16. Coca-Cola
17. McDonald's
18. Samsung
19. Tesco
20. Meredes-Benz

tk