Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Tomasz Kamiński 15.04.2011

Komunia święta: biznes warty 3 mld zł

Przychody z handlu w okresie komunii świętej zaczynają być podobne jak w branży ślubnej.
Dziewczynka w sukience do komunii świętejDziewczynka w sukience do komunii świętejfot. Flickr/Deedleberry

Nadchodzi pora organizowania komunii świętej w parafiach i domach. Uroczystości i otoczka tego wydarzenia każdego roku nabiera rozmiarów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Szacuje się, że wartość tej tego rynku sięgnęła 3 mld zł.

Potrzebne jest ubranie, wynajęcie lokalu i oczywiście drogie prezenty. Wydatki się mnożą.

Rezerwacje w restauracjach na okres komunijny w restauracjach zaczęły się już w październiku. Obecnie można zapomnieć o wolnych miejscach.

Do komunii świętej młodzi przystępują teoretycznie w takich samych nie za drogich albach. Jednak rodzicom to nie starcza. Dopłacają, aby pod spodem pociechy nosiły rzeczy drogie i eleganckie oraz pamiętają o dodatkach jak torebki, buty, a nawet złote łańcuszki.

Jubilerzy, sprzedawcy odzieży sportowej i elektroniki zacierają ręce. Liczą na duże zarobki po zakupach prezentów, które otrzymują idący do pierwszej komunii świętej. Najbardziej popularne są komórki, aparaty fotograficzne, konsole do gier, komputery, rowery i laptopy.

"Dziennik Gazet Prawna" ocenia, że komunia święta to biznes dorównujący w przychodach ślubom i weselom.

tk