Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 09.05.2011

Apple zdetronizował Google

Z raportu agencji Millward Brown wynika, że Apple jest najcenniejsza marką na świecie. Tym samym Google spadł na drugie miejsce.
Apple zdetronizował Googlefot. instantShift.com

W rankingu BrandZ Top 100 marka firmy Apple, producenta iPhone i iPad, jest wyceniona na 153 mld USD. To oznacza, że jej wartość wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 84 proc. W tym samym czasie czterokrotny lider rankingu, marka Google straciła na wartości dwa procent. Obecnie jest wyceniana na 111 mld USD.

Do pierwszej piątki załapały się również IBM, producent systemów informatycznych, jego marka wyceniona jest na 101 mld USD. Wartość marki McDonald’s, właściciela ogólnoświatowej sieci restauracji, wzrosła w ostatnim roku o 23 proc. Agencja Millward Brown wycenia ją na 81 mld USD. Pierwszą piątkę zamyka Microsoft. Wartość marki producenta oprogramowania jest oceniana na 78 mld USD.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również Coca-Cola (74 mld USD), AT&T (70 mld USD), Marlbolo (67 mld USD), China Mobile (57 mld USD) i GE (50 mld USD).

millwardbrown.com/ab