Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 12.05.2011

Luksusowe hotele pojawią się u nas jak grzyby do deszczu

Piłkarskie Euro 2012 i prezydencja Polski w Unii Europejskiej są okazją, by w naszym kraju zainwestowały ekskluzywne marki hotelowe.
St. RegisSt. Regiswww.starwoodhotels.com

W Polsce jest 2 tys. hoteli, ale tylko 2,2 proc. z nich to obiekty pięciogwiazdkowe. To 4-5 razy mniej niż w krajach zachodniej Europy. Np. Czesi mają 50 takich luksusowych hoteli.

Z racji tych dwóch dużej rangi wydarzeń, spodziewany jest wzrost zainteresowania Polską luksusowych sieci hotelowych. I tak najbliżej zainwestowania w naszym kraju może być firma Starwood Hotels & Resorts, właściciel takich marek, jak St. Regis, W Hotels czy Luxury Colection. Tutaj podobno jest to tylko kwestia ustalenia terminu.
W grę mogą wchodzić także takie sieci, jak np. Kempinski czy Four Seasons lub rodzimi inwestorzy, do których należy Likus Hotels & Resaurants czy Donimirski Boutique Hotels.

PAP,ab