Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Tomasz Kamiński 02.06.2011

Do Polski wchodzi coraz więcej globalnych marek odzieży i restauracji

Rosnąca siła nabywcza Polaków i dobra sprzedaż detaliczna sprawiły, że po Niemczech jesteśmy najatrakcyjniejszym rynkiem dla inwestorów z zagranicy.
Do Polski wchodzi coraz więcej globalnych marek odzieży i restauracjifot. SXC

„Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że obecnie w Polsce działa ponad 30 procent koncernów o globalnym zasięgu. Z raportu CB Richard Ellis, międzynarodowej firmy doradczej, wynika, że w tym roku pojawi się kolejne 10 proc. nowych globalnych marek.

Po Niemczech stanowimy drugi najbardziej atrakcyjny rynek detaliczny w Europie, na Środkowym Wschodzie i w Afryce. Wyprzedziliśmy takie kraje jak Francja, Hiszpania i Wielka Brytania, która zamyka wielką piątkę planowanych ekspansji. Sieci, które są zainteresowane wejściem do Polski, jest przeszło tysiąc.

IAR/tk