Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Katarzyna Karaś 24.06.2011

Marki własne hipermarketów rosną w siłę

Towary sygnowane nazwami własnymi sieci handlowych wypierają z półek markowe produkty. Ich cena jest o 40 proc. niższa, a są równie dobrej jakości jak produkty z "tradycyjnym logo".
Marki własne hipermarketów rosną w siłęGlow Images/East News

Odchodzą do przeszłości czasy, kiedy towary sprzedawane pod własnymi markami sieci handlowych kojarzyły się z niską ceną, ale i kiepską jakością. Teraz hipermarkety pod swoim logo zaatakowały górną półkę - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

To dobra wiadomość dla konsumentów - nawet te lepsze produkty dzięki temu będą tańsze. Ale jednocześnie producenci mają powody do obaw. Nasze dotychczasowe, tradycyjne marki są zagrożone - przestrzegają.

"Dziennik Gazeta Prawna" przekonuje, że dla klientów sklepów im więcej towarów z logo sieci, tym lepiej. Są one bowiem od 20 do aż 40 procent tańsze od produktów tradycyjnych marek. Sceptyczniej patrzą na to producenci, gdyż za wyższą jakość sieci handlowe nie chcą płacić wiele więcej niż wcześniej.

"Dziennik Gazeta Prawna" dodaje, że spadek rentowności produkcji firmy muszą nadrabiać przyjmowaniem coraz większych zleceń od sieci handlowych. Coraz więcej polskich producentów, inwestując w swoje zakłady, zaczyna mieć poczucie, że robi to nie dla rozwoju swojej marki, ale dla marki sieci handlowych. Obawy o to, że rozwój towarów pod markami własnymi sieci stanowi zagrożenie dla polskich brandów, mają niemal wszyscy wytwórcy.

IAR,kk