Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Katarzyna Karaś 25.06.2011

Tradycyjna sprzedaż płyt odchodzi do lamusa?

Za trzy lata wpływy ze sprzedaży muzyki w sieci pierwszy raz będą wyższe od tych ze sprzedaży płyt.
Tradycyjna sprzedaż płyt odchodzi do lamusa?sxc.hu/public domain

Złożą się na to dwa czynniki - szybki rozwój tej branży oraz mniejsza sprzedaż płyt - informuje "Rzeczpospolita".

- Nie spodziewamy się, żeby globalne wpływy ze sprzedaży muzyki wzrosły wcześniej niż dopiero w 2014 roku. To będzie rok, w którym przychody z muzyki cyfrowej na świecie po raz pierwszy prześcigną te ze sprzedaży fizycznych nośników - przewidują specjaliści z PricewaterhouseCoopers.

Według nich w 2014 roku wpływy z muzyki cyfrowej wyniosą 11,3 miliardów dolarów, a te ze sprzedaży płyt 10,5 miliarda. Gazeta dodaje, że w kolejnych latach przewaga cyfrowej muzyki jeszcze się powiększy. I to pomimo kłopotów z wszechobecnym sieciowym piractwem i niechęci ludzi na całym świecie do płacenia za rozrywkę w Internecie.

Sukces sprzedaży muzyki przez sieć - jak twierdzi "Rz" - to efekt mnóstwa coraz bardziej popularnych wygodnych urządzeń i rozwiązań, jak smartfony i serwisy oferujące odpłatne słuchanie muzyki w sieci.

IAR,kk